معرفی فناوری های جدید دنیا در کنگره جهانی موبایل 2015
آی.ای.پلاس: وب سایت تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی Industrial engineering and management plus more useful contents
معرفی فناوری های جدید دنیا در کنگره جهانی موبایل 2015
چهار شنبه 20 خرداد 1394 ساعت 8:55 | بازدید : 790 | نویسنده : نادر فرحناکی - nader farahnaki | ( نظرات )

کنگره جهانی موبایل 2015 در شهر بارسلون هزاران نفر را در 2000 غرفه زیر یک سقف گرد هم آورد. اما علاوه بر هزاران موبایل با برندهای شرکت های مختلف کنگره امسال از فن آوری های شجاعانه تلفن همراه نیز پرده برداشت. این برنامه شامل سخنرانان و غرفه دارانی است که راجع به چنین سوالاتی بحث می‌کنند: چه می‌شد اگر خودروهای ما می‌توانستند با همدیگر صحبت کنند؟ آیا امکان دارد از فن آوری 4G سرعت بالاتری را نیز تجربه کنیم؟ و چرا دستگاه فروش خودکار از این که هست هوشمندتر نمی‌شود؟ در این مطلب به بررسی و معرفی فناوری های جدید دنیا که آینده را متحول می‌کنند و در کنگره جهانی موبایل آمده، می‌پردازیم.

معرفی فناوری های جدید دنیا

 معرفی فناوری های جدید دنیا

1-      اتومبیل های آیودی با تکنولوژی AT&T برای چه کسی ساخته می‌شوند؟

اتومبیل ها دیگر به سادگی قبل نیستند آن ها به سرعت تبدیل به نقاط متصل به اینترنت می‌شوند. آیودی و جنرال موتورز در حال آزمایش قابلیتی به نام 4G LTE بر روی اتومبیل ها هستند که دارای تکنولوژی فراگیر برای آینده خودروها است. آیودی اعلام کرد که در حال طراحی سیستم ناوبری برای خودروی مدل 2016 خود است که به ‌وسیله اینترنت و سیستم Wi-Fi کنترل می‌گردد.

اما منفعت این نوع از ارتباط در چیست؟ ظاهراً این پروژه بر روی کنترل و فعال سازی خودرو از طریق صدای راننده نیز کارکرده و راننده می‌تواند به وسیله این سیستم بدون نگاه کردن به جاده و استفاده مداوم از فرمان نیز کار هدایت خودرو را انجام دهد همچنین این خودرو می‌تواند با دیگر دستگاه های هوشمند ارتباط برقرار نماید، این ارتباط نیز به معنی صحبت کردن دو خودرو با همدیگر و با دیگر دستگاه هایی است که از چنین سیستمی برخوردارند می‌باشد.

مثلاً شما به ماشین خود فرمان می‌دهید که زمانی که شما در 20 متری خانه خود قرار دارید درب گاراژ را باز کند، درب خانه را باز کند، سیستم امنیتی را خاموش نماید و سیستم گرمایشی خانه را روشن نماید، که همه این ها موجب بهبود شرایط زندگی می‌شوند.

معرفی فناوری های جدید دنیا

 معرفی فناوری های جدید دنیا

2-      4G برای 2015 و 5G برای آینده

آنه بووروت مدیر کل سازمان تجارت موبایل در کنگره جهانی موبایل، دور نمایی از آینده نزدیک تکنولوژی تلفن های همراه به ما نشان داده و می‌گوید: که تلفن های همراه بیشتر از آنچه ما تصور می‌کنیم ارتباط و اتصال خواهند یافت. ما درباره فن آوری 5G صحبت می‌کنیم که اکنون وجود خارجی ندارد اما این 5G چه چیزی را ارائه خواهد نمود که 4G نمی‌تواند؟ هم اکنون ما می‌توانیم اطلاعات را به ‌صورت معمولی بوسیله 4G انتقال دهیم امّا انتقال حجم بالای اطلاعات 3D با 4G امکانپذیر نیست و این سرعت بالا را 5G برای ما فراهم خواهد نمود. آنه بووروت اعلام کرد که این فنآوری تا سال 2020 تکمیل خواهد شد.

معرفی فناوری های جدید دنیا

 معرفی فناوری های جدید دنیا

3-      دستگاه های خرید خودکاری که سکه های شما را نمی‌خورند

غرفه پرداخت به وسیله تلفن همراه در کنگره جهانی موبایل که در آن صحبتی از پول نمی‌شود. سیستم های پرداخت موبایلی و دیجیتالی امن که همه قادرند از آن در محیطی امن استفاده نمایند.SAP دستگاه خرید خودکار میان وعده ای را معرفی کرد که می‌توان پرداخت را به وسیله موبایل انجام داد و نیازی به سیستم های پرداخت و هزینه نقدی نمی‌باشد. مدیرعامل این شرکت گفت: دستگاه های خرید خودکار این شرکت می‌توانند از حساب های بانکی فرد انتقال پول را انجام دهند، همچنین خریدار می‌تواند از طریق فیس بوک نیز برای دوستان خود از این دستگاه خریداری نمایند.

معرفی فناوری های جدید دنیا

 معرفی فناوری های جدید دنیا

4- روشنایی هوشمند شهر

شرکت های "سیرا وایرلس" و "فیلیپس " در همکاری خود از طرحی پرده برداشته اند که آن روشنایی شهرها هوشمند شده و صرفه جویی فراوانی در مصرف انرژی و هزینه آن می‌شود. سیستم روشنایی هر خیابان به صورت مجزا و به وسیله 2G و 3G و 4G به اینترنت متصل می‌شوند. این سیستم مدیران شهری را قادر می‌سازد تا بر چراغ های خیابان های متفاوت و مجزا به صورت مستقل از هم و برحسب شرایط آب و هوا و میزان روشنایی مدیریت داشته باشند. به عنوان مثال مدیران شهری می‌توانند در روزهای تعطیل الگوهای نورپردازی خاصی را در مناطق تجاری اعمال کنند. از دیگر قابلیت های این سیستم می‌توان میزان نور چراغ ها در حوادث مانند تصادفات و شرایط نامساعد جوی به صورت دستی و خودکار تغییر داد. در آینده به وسیله این سیستم یک شهر خواهد توانست بفهمد که در لحظه چه میزان انرژی مصرف می‌کند تا مدیریت بهینه آتی را برنامه ریزی نمایند.

معرفی فناوری های جدید دنیا

 معرفی فناوری های جدید دنیا

5- واقعیت مجازی در حوزه هایی فراتر از بازی بکار گرفته می‌شود

امیدها به این مرحله از دنیا و یا فراتر از آن. در کنگره بین المللی موبایل هدست واقعیت مجازی به نمایش گذاشته شده است شرکت اوکولوس ریفت نشان داده است که انتهای فن آوری واقعیت مجازی سطح فعلی آن نیست. هدست واقعیت مجازی برای دیدن آنچه مردم نمی‌توانند ببینند طراحی شده است. اندرو پارکر از بخش برنامه های در اتصال زندگی: به وسیله این فن آوری فرد می‌تواند هرکجا را میل دارد ببینید و در آن محیط خود را احساس کند مانند نشستن داخل خودرو و یا قدم زدن در یک فروشگاه آنلاین برای خرید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه قدم زدن در محیط هایی را داشته باشید که آرزوی رفتن به آنجا را دارید و نمی‌توانید بروید.

مترجم: امین رضائیان

منبع: مجله اینترنتی بیست ستون


برچسب‌ها: فناوری , 2015 , کنگره , موبایل ,

موضوعات مرتبط: خبر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

نقش فرهنگ در زندگی شما چگونه است؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن وبسایت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 334
بازدید کل : 17421
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صنایع پلاس و آدرس ieplus.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 24

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 334
:: بازدید سال : 876
:: بازدید کلی : 17421